K3 zoekt K3

Over de films, tv-programma's, vlogs enzovoorts (clips horen bij de categorie hierboven).
607
Site Admin
Contacteer:

K3 zoekt K3

Ongelezen bericht door 607 »

Destijds heb ik het niet gekeken omdat ik K3 nog niet volgde; later heb ik een deel ervan gezien op YouTube geloof ik, maar toen werden de video's verwijderd. Ze staan alweer een paar maanden weer op YouTube (van K3 ishot), en ik ga het, nu de nieuwe zoektocht begonnen is, nog eens proberen te kijken. ;)
Zijn er mensen die het destijds wel hebben gevolgd?
K3Fan1996

Re: K3 zoekt K3

Ongelezen bericht door K3Fan1996 »

607 schreef: 05 apr 2021, 17:49 Destijds heb ik het niet gekeken omdat ik K3 nog niet volgde; later heb ik een deel ervan gezien op YouTube geloof ik, maar toen werden de video's verwijderd. Ze staan alweer een paar maanden weer op YouTube (van K3 ishot), en ik ga het, nu de nieuwe zoektocht begonnen is, nog eens proberen te kijken. ;)
Zijn er mensen die het destijds wel hebben gevolgd?
Ja, ik heb deze gevolgd van begin tot einde. Ik vond de momenten tussen K3 en Gert het leukste :-D
607
Site Admin
Contacteer:

K3Fan1996 schreef: 05 apr 2021, 17:53 Ja, ik heb deze gevolgd van begin tot einde. Ik vond de momenten tussen K3 en Gert het leukste :-D
Ja haha, dat is erg leuk! Ik zag net dit stuk, ik herinner me nog dat ik dat vier jaar geleden heel vaak achter elkaar heb afgespeeld. :lol:
607
Site Admin
Contacteer:

Ik ben erg aan het genieten van het kijken! Als ik het hele programma gezien heb ga ik misschien een soort review geven.
Maar ik wilde nu even zeggen dat ik erg onder de indruk was van de auditie van Marthe. Zo schattig!!! Als ik dit had gezien zonder te weten dat ze in K3 zou komen had ik haar er ook in gewild, denk ik. ;) Ik vind het om de een of andere reden wel een gek idee dat ze hier twee jaar jonger was dan ik nu ben!
Maar ik vond Lauren en Lisa ook erg leuk, en er waren er nog wel meer waar ik wel blij mee was geweest. Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan. :)
607
Site Admin
Contacteer:

Broccoli, die cliffhanger! Als ik niet al had geweten wie in de finale zouden zitten (of dat Hanne K3 is) was ik na het zien van aflevering 5 echt kwaad geweest denk ik... Suzan en Sarah in plaats van Jindra en Hanne?!? Hoe dan?? Maar nee dus... ze hebben ons voor de gek gehouden. :lol: Al zat er wel een hint in vlak voor het einde, dus misschien had ik al wel vermoed dat er iets niet klopte!
Als jij K3 zoekt K3 live gevolgd hebt zou ik graag weten hoe dit voor jou was. :D
607
Site Admin
Contacteer:

Nou zeg, alle afleveringen staan op VTM GO! Dat wist ik niet, en toen ik eerder heb gezocht kon ik het niet vinden! Het zal er toch niet pas sinds kort op staan?
Heel fijn in ieder geval, dan kan ik de rest ook kijken. :) En kijk het ook vooral daar in plaats van op YouTube, want dan ziet VTM dat waarschijnlijk (en misschien krijgen ze er ook wel geld door, want er zitten advertenties op), en dat zou ze kunnen motiveren om het er op te laten staan, en misschien zelfs wel de kans op een nieuw K2 zoekt K3-programma kunnen verhogen. :)
607
Site Admin
Contacteer:

Ha, Gert zei "Vroeg of laat zal de nieuwe K3 dus ook op de planken staan in een musical". Toch niet!
607
Site Admin
Contacteer:

Kan iemand me vertellen hoe het kiezen van nummers voor de derde liveshow werkte?
607
Site Admin
Contacteer:

Applaus voor Klaasje op 24:31 in de finale!! :lol: Als ik K3 zoekt K3 van tevoren gekeken zou hebben had ik Klaasje wellicht sowieso een stuk eerder kunnen waarderen (ik was in het begin van m'n fan zijn van K3 zeker geen fan van haar...).
607
Site Admin
Contacteer:

Hierbij mijn review! En daarbij bedoel ik dat ik mijn ervaring met de serie beschrijf, als iemand die het jaren later terug heeft gekeken, en geen recensent is. ;)
Ik zal het per deel doen, want eigenlijk bestaat het programma uit drie delen.

De audities Aflevering 1 t/m 4
Misschien vond ik dit wel het leukste onderdeel uit het programma. Het was spannend en leuk om alle verschillende meisjes met een zelfgekozen nummer te zien optreden. Het format met de vier vakken, waarvan er drie moesten meegaan, en dan doorlopen naar K3 en Gert, werkte erg goed, vond ik. Ik vond het ook erg leuk dat er veel beelden van de vakken werden uitgezonden, want aan het eind waren er echt wat mensen waarvan ik het idee had dat ik ze had leren kennen! ;)
Ik vond de stukjes buiten de daadwerkelijke audities om ook erg leuk. Gerard Joling en Niels Destadsbader: super gedaan! De minireportages voegden ook veel toe. Ik ben benieuwd of er nog meer zijn die ze wel gemaakt hebben maar die niet in het programma zijn gebruikt.
Het viel me op dat vooral veel werd laten zien van de succesvolle audities, en dat er niet zo veel audities werden laten zien waarbij geen van de vakken enthousiast waren, hoewel het door bepaalde reacties er wel op leek dat dit vaak gebeurde. Maar dat is wel verstandig, denk ik! Vier afleveringen van anderhalf uur was zeker genoeg, en het is leuker om goede optredens te bekijken.

De bootcamp Aflevering 5 en 6
Zo, dit gedeelte van het programma was heftig! De plottwist tussen aflevering 5 en 6 vond ik erg gewaagd: niet alleen heftig voor de deelnemers, maar ook voor de kijkers, wellicht (dat weet ik niet zo goed, omdat ik het achteraf kijk). Maar de workshops waren ook intens. Zeker die met zangcoach Kristof... het zou best kunnen dat het uiteindelijk goed is dat hij zo hard is, maar het was wel zenuwslopend, zelfs om naar te kijken! En dan natuurlijk boze Kristel, een fragment dat ik jaren geleden al gezien had... maar gelukkig zaten er ook lieve momenten in. Een keer zelfs van Kristof, en meerdere keren van Kristel, en natuurlijk van Axana. Ik vond het stukje in de badkamer met Sarah erg bijzonder, maar ik dacht toen achteraf wel dat het eigenlijk gek is dat ze dat opnemen en uitzenden. Het was hartverwarmend om te zien, maar geeft het je geen beklemmend gevoel dat je zelfs als je je terugtrekt op een moeilijk moment achtervolgd zou worden door een cameraman? Het is de realiteit van reality-tv, wellicht... al met al was dit denk ik het meest enerverende onderdeel van het programma.

De liveshows Aflevering 7 t/m 10
Ik heb een ding aan te merken op dit gedeelte, en dat zeg ik direct maar: ik vond het vaak niet goed bewerkt. Je had dat stukje van 10.000 luchtballonnen dat werd gebruikt tijdens momenten van spanning of lopen en tijdens overgangen en zo... maar het eindigde niet altijd goed. Het ging meerdere keren echt mis. Ik denk dat ze wel wat hadden kunnen programmeren om te voorkomen dat dat zo vaak gebeurde.
Maar goed, daar gaat het niet om! De liveshows zelf vond ik leuk ingedeeld. Het was wel jammer dat de mensen die 'direct' doorgingen naar de volgende liveshow hun solo-act niet mochten laten zien. Ik hoorde een keer dat het wel elders te bekijken was, dat moet ik dan nog maar eens uitzoeken. Maar Lauren heeft geen enkele keer een solo-act mogen doen! Dat is toch jammer. Ik vond de opdrachten van zelf een Nederlandstalig nummer uitkiezen dat niet van K3 was, die van een K3-nummer in een andere uitvoering brengen, en die van optreden met een beroemde artiest allemaal erg leuk. Dat hield het programma verrassend! De tussenstukjes met interviewtjes met familie, vrienden en beroemdheden waren ook best leuk. Ik vond het misschien wel niet supertactisch om op zo'n intens moment de onthulling van Marthes broer te doen, ze was nog echt van streek toen de nieuwe K3 bekendgemaakt ging worden...
Ik vraag me nog wel af of K3 en zeker Gert nou echt voor aflevering 10 nog niet wisten wie de nieuwe K3 zou worden. Voornamelijk omdat ze al de haarkleuren hadden gekozen... en zouden ze die echt alleen maar gebaseerd hebben op welke kleur wie goed staat? Zou best kunnen!

Al met al: dit programma duurt meer dan 15 uur, maar ik heb er erg van genoten, en ik denk dat het best het kijken waard is als je fan bent van K3!
607
Site Admin
Contacteer:

Ik was wel verrast dat K3 de nieuwe nummers nog niet gehoord had! Het lijkt me erg moeilijk om te letten op de prestaties van de deelnemers, als je een volledig nieuw lied te horen krijgt. En dat bleek soms ook: in de eerste reacties ging het ook wel eens over het nummer, de choreografie, de kleding... dat had niks met de deelnemers te maken. :P
Plaats reactie