K3-strips

Over andere merchandise, de medewerkers achter K3 en alles K3 wat niet in de bovenstaande categorieën past.
607
Site Admin
Contacteer:

K3-strips

Ongelezen bericht door 607 »

Ik ben niet van plan om K3-strips te kopen, want ik heb er vroeger een paar gelezen en die vond ik niet zo sterk, en ik had ook niet het gevoel dat het veel met K3 te maken had. De karakters stelden wel de meiden voor, maar ze leken er qua karakter niet echt op, vond ik. Bij films en tv-series is dat natuurlijk anders.
Maar ik was net in de bieb en daar hadden ze de eerste strip van Hanne, Marthe en Klaasje (zo te zien zijn er inmiddels twee... en zijn er ook maar twee geweest met Josje! En wel 17 met Karen, Kristel en Kathleen :o). Die heb ik gehaald, ik ben benieuwd. :)
Het lijkt me niet nodig om een apart onderwerp te maken per strip. Als je iets over een bepaald album wilt zeggen kun je gewoon de titel vermelden.

20 minuten later
Oké, ik heb nu dus Roller Disco gelezen, enne... ik vond hem erg leuk! Leuk getekend, spannend verhaal, en er zijn wel degelijk verwijzingen naar de persoonlijkheid van de meiden. Nu zou ik wel graag een van de oude opnieuw lezen, om te kijken of die toch beter waren dan ik als kind dacht. :P Als jij hem ook bij de bieb kunt halen zou ik dat zeker aanraden. :)

PS: Ik kijk nog even op Wikipedia, en het blijkt dat er 3 strips zijn met Hanne, Marthe en Klaasje, en dat het contract niet is verlengd. Waarschijnlijk blijft het dus bij die drie. Ze zijn kennelijk slecht verkocht.
607
Site Admin
Contacteer:

Re: K3-strips

Ik heb de derde met Hanne, Marthe en Klaasje nu ook gelezen: Circus Gaga. Ik vond hem niet zo leuk. Er zaten volgens mij veel minder grapjes in dan in de eerste, en ik vond het verhaal niet leuk. Die eerste had ook een beetje een vreemd verhaal, maar in Circus Gaga gaat het om hypnose, magie en waarzeggerij, brrr. Ik vergeet soms dat dat kan in de K3-wereld. :P Het verschilt ook wel per serie... in Hallo K3 komen volgens mij niet zulke dingen voor.
607
Site Admin
Contacteer:

Re: K3-strips

Bij een andere bibliotheek hadden ze een album van de oude serie: de Woelieboelies. Dit blijkt het laatste album te zijn (nummer 17). Het verhaal was wel leuk, maar het voelt inderdaad veel minder als K3. De karakters lijken qua tekeningen eigenlijk nauwelijks op K3, op de haarkleur na natuurlijk. Dat komt vooral omdat de tekenstijl veel simpeler is dan die van de nieuwe albums, denk ik. En de overige karakters zijn verzonnen voor de serie – ze konden ook niet zoals bij de nieuwe uit een tv-serie worden overgenomen, denk ik, want ik geloof niet dat die er was. Ik heb geprobeerd te peilen in hoeverre het karakter van de meiden consistent was gehouden, maar ik weet het niet zo goed. Het lijkt wel alsof er dingen zijn die bewust door een van de meiden gezegd worden (dus het is niet zoals met Kwik, Kwek en Kwak ;)), en er wordt bijvoorbeeld gezegd dat Kathleen goed is met dieren, wat ik me wel kan voorstellen. Aangezien er geen sitcom over Karen, Kristel en Kathleen is gemaakt was er allicht ook minder om de karakters op te baseren!
Al met al dus best een leuk stripje, maar het voelt niet echt K3, zoals ik me ook meende te herinneren van vroeger. Dat neemt niet weg dat ik als ik een andere tegenkom die zeker ook zal lenen. ;)
Plaats reactie