Liedjes voor kerst

Over de albums, singles en alles wat met de liedjes van K3 te maken heeft.
607
Site Admin
Contacteer:

Liedjes voor kerst

Ongelezen bericht door 607 »

Oké, het is nog lang geen kerst... maar om de een of andere reden had ik zin om een lijstje te maken met K3-liedjes die goed bij kerst passen. :P
En als jullie nog liedjes weten die ik gemist heb kun je die alvast noemen, dan hebben we de lijst op tijd compleet! ;)

Om te beginnen denk ik aan twee clips met Hanne, Marthe en Klaasje die zich in de winter afspelen: Jodelee, waarin naast sneeuw ook kersttruien voorkomen, en De aarde beeft, dat zich vanaf 1:51 buiten in de winter afspeelt (en je ziet ook kerstbomen ;)).
Vervolgens moest ik denken aan een oud liedje dat ik persoonlijk sowieso al niet zo goed vind, en waar een kerstversie van is die ik nog onzinniger vind. :lol: Maar goed, hij hoort zeker in dit rijtje thuis: ik heb het over de kerstversie van Hand in hand! Alleen het refrein is aangepast, de coupletten zijn hetzelfde als in de normale versie, en hebben niet per se iets met de winter te maken.
In K3 in de sneeuw zitten vast ook passende liedjes, maar die heb ik nog niet gezien. :oops: (ga ik nog wel 's doen hoor ;))
K3 in de Ardennen heb ik al wel gezien, en misschien past de clip van Eeuwig en altijd er wel bij. :) Er zit geen sneeuw of zo in, maar zeker de zachte, emotionele stukjes, passen wel goed bij de winter, vind ik. :) En het haardvuur ook wel!

Dat is alles even. Ik heb ook naar Baby come back gekeken (die vind ik super leuk :D), maar, al zit er wel sneeuw in, ik vind hem eigenlijk niet zo winters.
607
Site Admin
Contacteer:

Re: Liedjes voor kerst

Verliefd werkt ook wel! Er zijn wel meer kerstliedjes over liefde, en er zit sneeuw in de clip!
Ik moest aan dit onderwerp denken doordat het deze week veel sneeuwt, meer dan het in jaren gedaan heeft, volgens mij!
brillinasirena27

Ongelezen bericht door brillinasirena27 »

Waroom hebben K3 geen kerstliedjes gemaakt? :( Die korte nummers van HMJ zijn die enige die we hebben
if you see me write in Dutch, it's either Google Translate, or my attempt to string the few Dutch words I know in a sentence together. ^-^
607
Site Admin
Contacteer:

brillinasirena27 schreef: 16 jan 2026, 17:30 Waroom hebben K3 geen kerstliedjes gemaakt? :( Die korte nummers van HMJ zijn die enige die we hebben
Welke korte nummers bedoel je?
607
Site Admin
Contacteer:

Oké, uh... er is dus blijkbaar wel een origineel K3-nummer over kerst? Kerstmis in mijn hart Ik had hier nog nooit van gehoord! Jullie wel?
Plaats reactie