Bikini vol zand
Bikini vol zand
De tweede single van het volgende K3-album komt deze week uit. Ik luister hem nu voor de tweede keer, en vind hem best leuk. Ik verwacht niet dat het een van m'n favorieten wordt, maar ik zou 'm waarschijnlijk wel zo nu en dan blijven luisteren... als het liedje niet zo'n rare titel had gehad. xD Je bikini vol zand, dat lijkt me vreselijk!
Ik ben benieuwd naar de clip, in ieder geval! Hij is opgenomen conform de coronamaatregelen die op dit moment in werking zijn. Dat was de clip van Bubbel ook, maar daar waren de meiden helemaal niet samen; hier wel, maar met afstand. Ik ben benieuwd hoe ze dat hebben gedaan, omdat het liedje niks met afstand te maken heeft, en het dus, zeker voor de toekomst, eigenlijk zo min mogelijk zou moeten opvallen!
Ik ben benieuwd naar de clip, in ieder geval! Hij is opgenomen conform de coronamaatregelen die op dit moment in werking zijn. Dat was de clip van Bubbel ook, maar daar waren de meiden helemaal niet samen; hier wel, maar met afstand. Ik ben benieuwd hoe ze dat hebben gedaan, omdat het liedje niks met afstand te maken heeft, en het dus, zeker voor de toekomst, eigenlijk zo min mogelijk zou moeten opvallen!
Re: Bikini vol zand
In dit interview van de Telegraaf zat een stukje over Bikini vol zand: er zitten blijkbaar dingen in die ingestuurd zijn door fans, dat is bijzonder! Zoiets had ik al gezien, maar ik kan me niet de aankondiging herinneren waarin stond dat je ze op kon sturen. Weet iemand anders nog wel hoe dat ging? En ze hebben ook alvast gezegd dat ze de clip niet in bikini hebben opgenomen. Gelukkig.
De clip is leuk! Ik denk dat het later niet zal opvallen dat er 1,5m afstand is tussen iedereen. Goed gedaan! Het lijkt gewoon een studioclip. Studioclips zijn meestal wel minder leuk dan buitenclips natuurlijk, maar misschien kwam het beter uit met de maatregelen, zo.
Ik had trouwens niet verwacht dat de dansers wel half in strandtenue zouden zijn! O ja, en de herinneringenfoto's zijn leuk! Ze hebben er best veel gebruikt, maar het zijn er niet te veel, vind ik. Het is slim om voorafgaand aan elke verzameling een herinnering in scène te zetten.
Van dansen heb ik weinig verstand, maar ik vond die handdoeken en parasols in ieder geval leuk!
Ik had trouwens niet verwacht dat de dansers wel half in strandtenue zouden zijn! O ja, en de herinneringenfoto's zijn leuk! Ze hebben er best veel gebruikt, maar het zijn er niet te veel, vind ik. Het is slim om voorafgaand aan elke verzameling een herinnering in scène te zetten.
Van dansen heb ik weinig verstand, maar ik vond die handdoeken en parasols in ieder geval leuk!
Bijna een maand later luister ik het liedje nog steeds best vaak. Hij is erg leuk! Ik zit alleen nog steeds met de betekenis van "Bikini vol zand". Wat ik wel erg leuk vind is het toverspreukenthema in de prechorus, en de regel "Elke schapenwolk huppelt er vandoor".
Vlog #59 bestaat voor de eerste helft uit behind-the-scenes bij de clipopname! https://youtu.be/xKClQewYo1Q Leuk om te zien, het had wat mij betreft nog wel wat langer gemogen. (de rest van de vlog vond ik toch niet zoveel toevoegen )
Deze had ik destijds niet gezien: K3 verteld aan Showbizztv België over de gedachte achter het liedje, toen het net was uitgekomen. https://youtu.be/cbHFF3lz4yU Ik had er nog niet bij stilgestaan dat het toepasbaar is op de huidige situatie! Maar mensen moeten niet te vroeg denken dat elke schapenwolk er vandoor huppelt. Deze zomer moeten we nog voorzichtig zijn...
Bikini vol zand heeft nog steeds geen miljoen weergaven op YouTube! Dat vind ik gek, want alle andere zomerhits hebben meerdere miljoenen weergaven. Jij bent mijn Gigi bijvoorbeeld, die van vorig jaar, heeft al bijna tweeënhalf miljoen! En ik zou verwachten dat de meeste weergaven in de zomer zelf komen. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik had zelf wel het een en ander aan te merken op deze performance in K2 zoekt K3, maar ik vind Diedes stem erg goed passen bij dit nummer! En haar prestatie werd bijzonder goed ontvangen door de vakjury en de publieksjury, dus het lijkt me het delen waard.
Een paar jaar later vind ik dit een van de sterkste K3-zomerhits tot nu toe! Echt sterk. Ik lees terug dat ik aan het begin moeite had met de betekenis, maar inhoudelijk stellen de meeste zomerhits natuurlijk niet zoveel voor.